Tegenwoordig maken vrijwel alle bedrijven gebruik van online media om hun omzet te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van online media om leads te genereren en om via online meer te verkopen. Helemaal goed natuurlijk. Maar wist je dat online media ook ontzettend kunnen bijdragen aan je branding doelstellingen? In dit artikel geven wij enkele redenen om een specialist in online branding, bijvoorbeeld omdbranding.nl in te zetten om je merk op de kaart te zetten.
Specifiek targetten
Het inzetten van online branding zorgt ervoor dat je enorm goed kunt targeten, denk bijvoorbeeld op interesses, leeftijd, geografie, online gedrag, sexe en noem zo maar op. Dit zorgt ervoor dat je via online media heel specifiek je doelgroep kunt bereiken, waardoor je advertenties in de juiste context kunt plaatsen. Zo worden advertenties niet langer als irritant, maar als relevant ervaren. Wat weer ten goede komt aan de branding van je merk.
Trotse medewerkers
Organisaties met een sterke merkpersoonlijkheid hebben vaak ook werknemers die daar trots op zijn. Zij worden dan echte merkambassadeurs, die het verhaal van het merk op een positieve manier verder verspreiden. Aan de andere kant is het voor een bedrijf met een sterk merk tegenwoordig ook gemakkelijker om de talent war op de arbeidsmarkt te winnen. Mensen willen namelijk liever voor een merk werken waar ze achter staan en trots op kunnen zijn. Een win-win situatie dus voor zowel het bedrijf als de werknemers!
Grotere omzet en snelle groei
Samen met al het voorgaande kan een sterk merk doorgaans op meer klanten- en partnerloyaliteit en goede mond-aan-mondreclame rekenen. Door de goede reputatie in de markt is het voor een solide merk ook gemakkelijker om nieuwe klanten aan te trekken. Dat samen met het feit dat klanten van een sterk merk vaak minder prijssensitief zijn en dat nieuwe producten lanceren onder dat sterke merk vlotter gaat, zorgt ervoor dat de financiële waarde van het bedrijf vergroot en het ook gemakkelijker groeit.