Tegenwoordig wordt adverteren voornamelijk online gedaan, het is dan ook bijna vanzelfsprekend dat bedrijven ook via Google adverteren. Dit is alleen niet zo simpel als je misschien zou denken. Het behalen van een hogere rang op Google is afhankelijk van drie zaken: relevantie, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Het kan zeer lastig zijn deze drie slim te combineren om bovenaan Google te verschijnen.
Waarom zou je Google adwords uitbesteden?
Als je ergens naar op zoek bent is de eerste stap in je zoektocht waarschijnlijk Google. Net zoals jij maakt heel Nederland dagelijks gebruik van deze zoekmachine. Als je hier slim op weet in te spelen kun je veel traffic naar je website genereren. Deze traffic kan vervolgens in een groei van klanten en omzet resulteren. Helaas is het niet bepaald makkelijk om effectieve campagnes te lanceren. Google adwords uitbesteden wordt daarom zeker aangeraden. Een ervaren expert kan je helpen in het opzetten van een doordachte advertentie, waarmee je potentiële klanten sneller binnen haalt.
Resultaten na uitbesteding
Na het uitbesteden van Google Adwords zul je vrijwel direct meetbaar resultaat ontvangen. Dit resultaat betekent dat de Google Ads specialist je voorziet van een rapportage met daarin hoeveel daadwerkelijke leads je aan een campagne hebt overgehouden. Maar dit is niet alles. Ook wordt er in kaart gebracht wat deze leads op jouw website gedaan hebben en de kosten hiervan. Sommige bedrijven bieden de mogelijkheid om de resultaten 24/7 in te zien via een overzichtelijk dashboard. Op deze manier weet je op elk moment precies waar je aan toe bent. Na het uitzetten van een campagne worden de statistieken nog constant in de gaten gehouden. De campagne moet áltijd relevant en toepasbaar zijn om resultaat te boeken. Als je corebusiness verandert of je hele doelgroep zich verplaatst, moet ook je campagne mee veranderen. Op deze manier wordt het maximale rendement uit je budget gehaald.
Google staat nooit stil
Google brengt elke maand nieuwe functies uit. Google adwords uitbesteden zorgt ervoor dat je als bedrijf als eerste deze functies kunt inzetten. Denk hierbij aan belangrijke functies als bod aanpassingen of advertentie-extensies. Door gebruik te maken van deze functies kun je slimmer bieden of adverteren dan de concurrent.