Als ondernemer is het belangrijk om na te denken over hoe je gezien wilt worden. Hoe je gezien wordt is immers van essentieel belang om klanten naar je toe te trekken. Dat vraagt dus om een goede voorbereiding. Denk hierbij aan onderzoek doen naar de doelgroep om te weten hoe en waar jij ze kunt bereiken. Toch zijn er een aantal ingrediënten die behoren tot de basis. Deze nemen wij met jou door. Zo weet jij het antwoord op de vraag: hoe zet ik mijn bedrijf in de markt?
Drie manieren van overtuigen
Er zijn drie manieren waarop jij je bedrijf in de markt kunt zetten: autoriteit, als vriend of als voorbeeld. Deze manieren komen voort uit de overtuigingstechnieken van Cialdini. Wanneer je jouw bedrijf als autoriteit presenteert, dan zet je jezelf neer als (één van) de beste. Denk hierbij aan de slogan van Miele: “Er is geen betere.” Een bedrijf dat zich als vriend presenteert, speelt in op de gunfactor. Cool Blue hanteert deze manier van overtuigen. De laatste manier van overtuigen gaat over bedrijven zoals Apple. Dit zijn unieke, coole bedrijven. Je bent niet verplicht om maar één overtuigingstechniek te kiezen. Er zijn ook bedrijven die meerdere toepassen, zoals Ticketswap en Rituals.
Vind de stijl die bij je past
Met stijl bedoelen we de manier van communiceren. Zowel per beeld als tekst. Door een duidelijk merk te creëren en deze overal door te voeren, zullen consumenten je sneller herkennen. Zo herken je een tv-reclame van Cool Blue al binnen enkele seconden, terwijl pas aan het einde van de commercial het logo in beeld komt en de naam van het bedrijf genoemd wordt. Vind je het lastig om een merk te creëren? Dan kun je een bureau om hierbij om hulp vragen. Door employer branding Noord-Limburg in te zetten, zul je binnen no-time bekendheid creëren in de provincie Limburg.
Wil je ook weten hoe je een sollicitatiegesprek voert in het bedrijfsleven? Kijk hier onze tips over waar je op moet letten bij een sollicitatiegesprek!