Het is tegenwoordig best lastig om meer bezoekers te krijgen voor je website. Iedereen wil natuurlijk bovenaan staan in Google. Nou ja, bijna iedereen dan. Ben jij toevallig één van die mensen die meer bezoekers naar je website wil? Lees dan verder.
Kwalitatieve leads
Ten eerste is het van belang om kwalitatieve leads naar jouw website te krijgen. Gewoon maar wat links naar jouw website werkt niet altijd handig. Je wilt immers ook nog eens bezoekers die actie ondernemen op jouw website. Toch?
Kwalitatieve leads dat zijn links die bijvoorbeeld ook van websites komen die waardevol zijn, doordat ze bijvoorbeeld een aantrekkelijk aantal bezoekers hebben. Dit verhoogt de waarde van jouw website. Kwalitatieve leads zijn ook links die relevant zijn. Als je bijvoorbeeld naaldhakken verkoopt is het niet per definitie waardevol als een website over grasmaaiers naar jouw website linkt.
Ga bloggen
Met relevante blogartikelen kun je meer bezoekers trekken. Mits de artikelen natuurlijk werkelijk interessant zijn voor jouw doelgroep. Met bloggen heb je wel een lange adem nodig. Je moet blijven bloggen voor een lange tijd en kunt dus niet jouw baan direct opzeggen als je die er nog naast hebt. Deel jouw blogartikelen ook op de social media kanalen. Wil je echt succesvol met bloggen zijn? Schrijf dan minimaal drie artikelen per week, net als Jelle Hermus van SoChicken. Natuurlijk gaat het dan ook nog om de content, van schrijven om het schrijven wordt niemand blij.
Werk aan SEO
Zoekmachine optimalisatie is wel degelijk van belang, als je meer websitebezoekers wil. Zorg er dus voor dat zowel blogteksten als websiteteksten geoptimaliseerd zijn. Denk in ieder geval aan een goede titletag, een goede metadescription en een goede structuur van de tekst.
Het aantal zoekwoorden? Daar zijn de meningen over verdeelt. Bovendien zie je in Google ook wisselvalligheid als je kijkt naar het aantal zoekwoorden en de vindbaarheid van een tekst. Marketingbureaus hebben wel vaak een bepaald marge qua aantal zoekwoorden in de tekst. Sommige hanteren 1 zoekwoord op de 50 woorden andere hanteren weer 1 keer het zoekwoord op de 100 woorden.
Wat je nu moet doen? Kijk ook gewoon naar de leesbaarheid van de tekst, uiteindelijk wil je dat mensen niet alleen op jouw website komen, maar dat ze ook iets doen. Aanmelden voor een nieuwsbrief, iets kopen of contact opnemen. Net wat jij wilt. Maar als je wilt dat bezoekers iets gaan doen, moet je ze ook iets goeds bieden qua content en niet alleen een tekst die voor Google is geschreven.