Urenregistratie is het registreren van het aantal door een persoon gewerkte uren aan een bepaald taak of project. Je wilt weten waar de gewerkte uren naartoe gaan en waar je ze aan hebt besteed. Wanneer je jouw urenregistratie niet goed bijhoudt, kan dat slecht zijn voor je omzet en winst. Want wanneer je op uurbasis wordt betaald, zijn jouw uren kostbaar. Uren schrijven, ook wel uren bijhouden genoemd, is een veelgebruikte term voor urenregistratie.
Inzicht krijgen in geplande versus geboekte uren
Wanneer er voor iedere opdracht telkens een paar extra uren moeten worden besteed die niet worden doorberekend, kan dit bedrag aardig optellen. Uren zijn kostbaar! Stel je voor dat je 40 uur hebt ingepland voor een project, maar uiteindelijk blijken er meer uren aan de opdracht besteed moeten worden. Wanneer het gaat om een aantal uren, dan bereken je ze waarschijnlijk niet eens door.
Inzicht krijgen in werktijden met een mobiele applicatie
Wist jij dat ongeveer twee derde van de professionals onvoldoende uren bijhoudt? Je wilt een goede verantwoording garanderen als werknemer, zzp’er of freelancer en precies in kunnen schatten hoeveel uur je nodig hebt voor een nieuw project. Door je uren te registreren met een urenregistratie app voorkom jij dat je inkomsten misloopt door onnauwkeurige urenregistratie.
Urenregistratie als signaleringsfunctie
Het bijhouden van je uren kan gebruikt worden als een signaleringsfunctie. Je wilt als ondernemer precies weten hoeveel je minder of juist extra kan factureren en bovenal waarom. Urenregistratie is onmisbaar in de bedrijfsvoering. Met een goede urenregistratie heb je op ieder moment de resultaten van je uren beschikbaar en kun je de verschillen makkelijk inzien. Geef jouw toekomstige projecten een snellere en meer efficiënte toekomst.
Inzicht krijgen in facturabele uren
Denk eens aan alle kleine vragen die je tussendoor aan een klant hebt gesteld. Om een klant tevreden te houden, gaan we nét een stapje verder. Voor extra communicatie met de klant is vaak geen projectnummer aangemaakt. De uren die besteed worden aan communicatie om klanten tevreden te houden worden meestal onder het kopje ‘algemene uren’ geboekt. Hiervan zijn sommige uren maar declarabel. Ontdek een trend waardoor je met een klant in gesprek kunt gaan om extra werkzaamheden in kaart, en uiteindelijk in rekening te brengen.