Steeds meer ondernemers zien en ervaren de kracht van het social media platform LinkedIn. Als je daar als ondernemer nog geen gebruik van maakt dan moet je dat zo snel als mogelijk doen. Naast dat je organische posts kan plaatsen op LinkedIn kan je ook kiezen om via dit platform te adverteren. Graag vertel ik je er nog veel meer over! Lees gerust even verder.
Groot bereik
Zoals je al weet behoort LinkedIn tot de grootste social media platformen. In het ene land wordt LinkedIn natuurlijk meer of minder gebruikt dan een ander land. Maar we zien in Nederland dat het aanmaken van een account goed ingebakken zit in ons systeem.
Dit zorgt er voor dat je alleen in Nederland al een zeer groot bereik hebt en dus in contact kan komen met heel veel mensen. Uiteraard is het aan jou om te bepalen hoe jou doelgroep eruit ziet en of ze vanuit dit platform ook interesse hebben om met jouw product of dienst aan de slag te gaan.
Whitepapers
Wist je dat whitepapers delen op LinkedIn ontzettend populair zijn? We merken dat dit niet in iedere branche interessant is. Maar veelal binnen de B2B zien we dat bedrijven via LinkedIn hun Whitepaper aanbieden. Het doel hiervan is om uiteindelijk de contactgegevens van de downloader te verkrijgen. Hierdoor kan je deze mensen toevoegen aan jouw doelgroep en ze bijvoorbeeld bereiken via e-mailmarketing.
Targetten
Als je wilt adverteren op Linkedin dan kan je voor specifieke targeting kiezen. Zo kan je heel specifiek aangeven wat voor soort functie diegene moet hebben, hoe groot het bedrijf minimaal moet zijn, wat de omzet is en welke brache. Dit zorgt er voor dat jij jouw doelgroep kan benaderen die jij wilt. Vervolgens kan je met de verkregen data achterhalen of deze doelgroep dus ok via LinkedIn toehapt. Op basis van deze data kan je jouw LinkedIn strategie weer volledig aanpassen.
Dit is dan ook een trial and error waardoor je een steeds betere strategie kan neerzetten die echt voor jouw bedrijf en business gaat werken.
Klaar om te starten?
Ben jij klaar om te starten met Linkedin adverteren? Bepaal dan vooraf goed wat je budget ongeveer is en laat je adviseren door een van de Linkedin specialisten binnen de markt. Hierdoor kom jij ook goed voorbereid aan voor het gesprek om het beste uit deze strategie te halen.