Naamsbekendheid is cruciaal wanneer je je bedrijf winstgevend wil maken. Nu mensen steeds meer online op zoek gaan naar de dingen die ze nodig hebben, is het heel belangrijk dat je zichtbaar bent op het internet. Google is voor de meeste potentiële klanten nog steeds de favoriete zoekmachine. Om klanten te winnen, moet je er dus voor zorgen dat jouw bedrijfsnaam bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnt. En dit doe je het liefst zonder dat je er al te veel geld in moet investeren. Hoe je jouw bedrijfsnaam bovenaan krijgt in de zoekresultaten van Google zonder dat je er teveel voor moet betalen, lees je hier.
Sta eens stil bij je online strategie
Heb je al gehoord van zoekmachine optimalisatie? Misschien laat de Engelse term ‘search engine optimization’, kortweg SEO, wel een belletje rinkelen. Het principe is eenvoudig. Je moet SEO zien als een lange termijn investering, waarbij je steeds minder geld gaat betalen terwijl je bedrijf toch hoog in de rankings van Google staat. De bedoeling van zoekmachine optimalisatie is dat je voortdurend het organische zoekvolume naar je website gaat optimaliseren. Door deze optimalisatie, verschijnt de naam van jouw bedrijf steeds hoger in de zoekresultaten bij Google wanneer potentiële klanten bepaalde zoektermen ingeven. Hoe hoger je in de rankings komt, hoe minder geld je moet besteden aan betalende campagnes. Zo krijgt je website dus meer bezoekers, terwijl jij er minder geld voor moet betalen. Ideaal, toch?
Linkbuilding is onmisbaar
Wanneer je start met zoekmachine optimalisatie, is linkbuilding een erg belangrijk aspect van jouw online strategie. De autoriteit van je website stijgt namelijk wanneer je voor een kwalitatief linkprofiel zorgt. Zowel het aantal links als de kwaliteit en relevantie ervan zijn hierbij belangrijk. Uiteraard kan je zelf alles op alles zetten om voor een kwalitatieve linkbuilding te zorgen, maar je kan dit ook uitbesteden aan experten. Zij hebben hier veel meer ervaring in en kunnen dit sneller verwezenlijken dan dat jij dat kan. Op deze manier heb jij meer tijd om je bedrijf succesvol te maken.
Expert team op maat
Een goed voorbeeld van online experts in online marketing in Antwerpen is Hybrid. Dit bedrijf bestaat uit digitale experten die op zoek gaan naar een hybride oplossing die inplugt op het ecosysteem van jouw bedrijf. Zij bekijken samen met jou welke expertise je nog kan gebruiken om van jouw bedrijf een echte topper te maken. Deze “missing links” vullen zij aan met hun eigen experten. Doordat Hybrid aanvullend de juiste skills inzet die jij nog nodig hebt, komen jullie samen tot geweldige resultaten. Je kan deze experten bekijken als een waardevolle aanvulling op je eigen online marketingteam, waarbij ze voor extra capaciteit kunnen zorgen of kunnen fungeren als strategische sparringpartner, digitale mentor en nog zoveel meer. Dit maakt van hen dé specialisten in online marketing in Antwerpen.